31 Ekim
11:00 - 14:00
speaker-1

Can Uzun

Grasshopper ile Makine Öğrenmesine Giriş

Atölye sürecinde özet olarak makine öğrenmesinin temellerinden olan regresyon analizinden bahsedilecek, sonrasında Rhinoceros modelleme programı içinde grasshopper eklentisi ile regresyon analizi yapılarak geometriler üretilecektir. Böylece makine öğreniminin temelleri üretile geometrilerle aktarılacaktır.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Makina Öğrenmesi Atölyesi (Medipol Salon - 1)

18:45 - 20:45
speaker-1

Hasan Tanal Bal

Dijital Dönüşüm ve Artırılmış Gerçeklik Atölyesi

Yakın gelecekte gerçekleştiğine yakından tanık olunan dijital dönüşüm evrelerinde sanal ve artırılmış gerçeklik gibi teknolojilerinin bu evrelerdeki yerini ve bu teknoloji süreçlerini yakalamaya çalışanlar için bu dönüşüm evresinde yerini nasıl alabileceğinden bahsedilecek . Bu konu alanında sohbet ve canlı olarak teknoloji örnekleri sağlayacağız.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Artırılmış Gerçeklik Atölyesi

17:00 - 20:00
speaker-1

Furkan Arundaş

3D Yazıcı Uygulamaları

Bir sorunu ortak şekilde tasarlamak ve gerekli kırılım noktalarını tespit edip interaktif bir şekide 3B Yazdırma sürecini deneyimlemek.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: 3D Yazıcı Atölyesi

12:00 - 12:45

Fırat Neziroğlu

Anadolu'lu Dokuma

Anadolu kilim tekniği ile dokuma yapacağız. Evde eskiyen tekstilleri yeniden kullanilir hale getirecegiz.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Anadolu'lu Dokuma Atölyesi

15:15 - 17:00
speaker-1

Gülşah Demir

Öz-Şefkat Atölyesi

İyileşme ve büyüme, insanın kendine olan tanışıklığıyla gelişebilecek süreçlerdir; çünkü kendi dahi olsa tanıdıkça, tanıştıkça güvenir insan. Peki, kendimizle ne kadar tanışığız? Kişisel kaynaklarımız, baş etme stillerimiz, bizi biz yapan, bize iyi gelenler neler?
Ya şefkat nedir? Öz-şefkat nedir?

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Özşefkat Atölyesi

15:15 - 16:00
speaker-1

Melikşah Çelik

Verinin Yolculuğu

Verinin hayatımızda nasıl dolaştığı ve insan olarak nasıl etkileşimlere girdiğimiz hakkında ufuk açıcı bir bölüm. Bilginin hayatımızda nasıl aktarıldığı ve bunun uzay ile nasıl bir bağlantısı olduğu ile ufuk açıcı ikinci bir -bonus- bölüm.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Verinin Yolculuğu Atölyesi

15:15 - 16:00
speaker-1

Oya Tanrıverdi

Zentangle Atölyesi

Zentangle tekniğine küçük bir giriş ve mindfulness yöntemleriyle desteklenmesi

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Zentangle Atölyesi

15:15 - 16:15
speaker-1

Nihal Kocaağa

Nefes Atölyesi

Doğru nefesin faydaları nefes alma teknikleri...

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Nefes Atölyesi

18:45 - 19:45
speaker-1

Mücahit Muslu

Beslenme Antropolojisi Atölyesi

M.Ö. 800 bin yıldan günümüze kadar beslenmenin hikayesini arkeoloji, antropoloji, evrimsel biyoloji, sosyoloji, teoloji, biyoteknoloji, zooloji ve tıp gibi alanları kapsayacak şekilde çeşitli yöntemlerle kavramaya çalışacağız.

Yer: Atölye 2

Atölye Adı: Beslenme Antropolojisi Atölyesi

18:45 - 19:45
speaker-1

Suat Atan

Veri Analizi Programlamaya Giriş

Python programı ile veri analizine giriş yapılarak yapay zeka, metin madenciliği uygulamaları ve görselleştirmeleri yapılacaktır.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Veri Analizi Atölyesi

11:30 - 13:00
speaker-1

Suat Özçağdaş

Sosyal Girişimle Fark Yaratmak

İnsan, toplum ve gezegen için sürdürülebilir bir yaşam sağlamak hedefinin gerçekleşmesi, var olan toplumsal, kültürel, ekonomik ve çevresel sorunlara yenilikçi çözümler üretmek ve bunları hayata geçirmekle mümkün. Sosyal girişimciler, gerçekleştirdikleri sosyal fayda çalışmaları ile bu gereksinimlerin karşılanması için yeni yaklaşımlarla çözümler üreten değişim aktörleri. Sosyal girişimcilerin gerçekleştirdiği her proje, ele alınan sorunun çözümüne ek olarak o sorunun ortaya çıkmasına neden olan tutum, algı, davranış ve yöntemleri de değiştirmesine katkı yapması açısından da önemli. Sosyal Girişimcilikle Fark Yaratmak Atölyesi, toplumsal sorunlar, sosyal inovasyon, sosyal girişimcilik süreçlerine ilişkin bilgi ve farkındalık sağlamayı hedefliyor.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Sosyal Girişimcilik Atölyesi

18:45 - 19:45

Sümeyye Ceylan

Oyun Basit Bir Eğlence midir? Oyunun Tarihsel Dönüşümü

Oyun akla gelen ilk anlamı itibariyle yetenek ve zeka gelistirici, belli kuralları olan iyi vakit gecirmeyi sağlayan eğlence olarak bilinmektedir. Ancak Türkçe, İngilizcedeki "play" ve "game" ayrımının aksine tüm anlamları aynı kelimede barındırmaktadır. Bu atölyede oyunun canlılık ile ilişkisi üzerine durulacaktır.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Oyun Basit Bir Eğlence midir? Oyunun Tarihsel Dönüşümü

17:00 - 18:00

Ömer Kılıç

Geleceğe Hazırlayan Akademik Fırsatlar

Lisans eğitimine devam eden öğrencilerin üniversitelerde önlerinde örnek olacak "ögrenciyken ben de akademik bir calışma yapabilirim!" demeleri icin onlari teşvik edecek kisiler malesef cok cok az. Bu eksikligin güç yettiğince gidermeye, ön yargıları kırmaya yönelik bir atölye planliyoruz.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Geleceğe Hazırlayan Akademik Fırsatlar

18:45 - 20:45
speaker-1

Nejat Pars

Gıda Saklama Yöntemleri

Dünya hızla değişiyor. Yapılan araştırmalara göre bilginin yarı ömrü her geçen yıl katlanarak artış gösteriyor.

Yer: Atölye 1

Atölye Adı: Gıda Saklama Atölyesi

X